lundi 15 juin 2020

MEMORIAS, SAUDADES Y SENTIMIENTOS... A RAINY EVENING IN MIAMI GRAY SKIES BRIGHT RED PONCIANAS WHITE PLUMERIAS AND LIGHT CARESSING RAIN

Born in Paris, raised in Europe, Paraguay, Brazil and the USA, Natalie d’Arbeloff speaks those languages and lives in London. Her father was Russian and her mother French. Her alter ego is the cartoon character Augustine whose twelve year-old blog is Blaugustine where she has sometimes interviewed God and other unusual celebrities.
There is more about her work as book-artist, painter, printmaker and cartoonist on her website.
Cecilia Mireiles 
Por mim, e por vós, e por mais aquilo
que está onde as outras coisas nunca estão,
deixo o mar bravo e o céu tranqüilo:
quero solidão.
Meu caminho é sem marcos nem paisagens.
E como o conheces? — me perguntarão.
— Por não ter palavras, por não ter imagens.
Nenhum inimigo e nenhum irmão.
Que procuras? — Tudo. Que desejas? — Nada.
Viajo sozinha com o meu coração.
Não ando perdida, mas desencontrada.
Levo o meu rumo na minha mão.
A memória voou da minha fronte.
Voou meu amor, minha imaginação…
Talvez eu morra antes do horizonte.
Memória, amor e o resto onde estarão?
Deixo aqui meu corpo, entre o sol e a terra.
(Beijo-te, corpo meu, todo desilusão!
Estandarte triste de uma estranha guerra…)
Quero solidão.

featured posts

CUBA IS THE FUTURE FOR LATIN AMERICA AND PERHAPS THE WORLD

CUBA IS THE FUTURE FOR LATIN AMERICA AND PERHAPS THE WORLD On my way out of Cuba, from La Habana, on COPA airlines flight to Panama, I w...